fredag 18 juli 2008

Nu drar det ihop sej till slutspurten. Och det där med "riktiga namn"

.

Valparna är nu sju veckor och en dag gamla och Ann och Elin hjälpte mej med ett nytt försök till de perfekta bilderna. Dessa lyste tyvärr med sin frånvaro denna gången också men något fick vi ihop i alla fall. Samtliga valpar stod åtminstone på sina fyra ben och så stilla att dom hann fastna på bilden. Varierande resultat som vanligt mao. Och ser några lite konstiga ut runt nos och huvud så beror det på att jag suddat bort mina stora labbar. Likaså ser ngn tämligen obalanserad ut vilket beror på att jag då även tog bort stödet dom lutade sej mot. Hoppas i alla fall att bilderna ger en viss uppfattning om hur mina små juveler artar sej. Ja några spänner sej och står högre på sina ben än dom gör i "fritt" tillstånd, och Bull och någon till skjuter rygg också. Strimma lyckades dra in huvudet mellan skulderbladen, som en sköldpadda ungefär. Men skönheter är dom ju allihop ändå(självklart!)!
Valparna har också sent omsider fått sina officiella namn så dom presenteras också här. Jag var lite begränsad i valet av namn eftersom mitt kennelnamn inte är registrerat ännu, till slut lyckades jag ändå bestämma mej. Men kennelnamnet kommer, och blir då påfört valparna i efterhand.

I nuläget finns det förmodligen en tik kvar att tinga, ännu oklart vilken av de tre som står som "eventuellt till salu". Hanarna är samtliga tingade.

Och jag börjar få allvarlig separationsångest.



"Zunken"
(fd Bill)

First-Love






"Jansson"
(fd Lillkillen)

Second-Chance





"Bull"
(som troligen får fortsätta heta så)

Third-Edition





"Lill-Flinga"
( eventuellt fortfarande till salu)

Fifth-Symphony





"Kajsa"
(fd Proppen)

Sixth-Sense





"Luna",
som får fortsätta att heta Luna och ska flytta till väntande familjen Weberg i
Helsingborg!

Seventh-Wonder




Vitnos
(eventuellt fortfarande till salu)

Hi-It's-Enough





Strimma
(eventuellt fortfarande till salu)

Whatever


1 kommentar:

Sara Pihlaja sa...

Jätte söta valpar allihopa ! =)
Det va Ann som tipsade om din blogg , hoppas du hitta bra hem till alla de små !
från en annan uppfödare i Torpsbruk =)